יום שני, 15 באוגוסט 2011

פולנית קורסים

פולנית קורסים  - השפה הפולנית הפכה הרבה יותר הומוגנית במחצית השנייה של המאה ה -20, בין השאר בשל הגירה המונית של כמה מיליוני אזרחים פולנים מן המזרחי לחלק המערבי של המדינה לאחר סיפוחה של Kresy המועצות בשנת 1939, ואת רכישת שטח גרמני לשעבר לאחר מלחמת העולם השנייה. זו נטייה ההומוגניות נובע גם האופי אינטגרציה אנכית של הרפובליקה העממית של רודני בפולין.
תושבי האזורים השונים של פולין עדיין לדבר פולנית "רגיל" קצת אחרת, למרות ההבדלים בין אלה "ניבים" רחב להופיע קלה. ראשון הדוברים שפה פולין מעולם לא נתקל בקושי הבנה הדדית, אך לא דוברי מתקשים להבחין וריאציות אזוריות. ההבדלים הם קלים בהשוואה מגוון ניבים בשפה האנגלית.
הבדלים אזוריים מתאימות חטיבות השבטית הישנה [עריכה] מרחבי לפני אלף שנה; המשמעותי ביותר של אלה במונחים של מספרים של הדוברים להתייחס:

    
פולין רבתי, המדוברת במערב
    
לסר פולין, המדוברת בדרום מזרח
    
Masovian, המדוברת בכל חלקי מרכז ומזרח המדינה
    
שלזיה, המדוברת בדרום מערב (השנוי במחלוקת)
כמה ניבים אזוריים אופייניים יותר אך פחות נפוצה כוללים:

פולנית קורסים -  
ניב Podhale הייחודי (Góralski) מתרחשת באזור ההררי הגובל הרפובליקות הצ'כית הסלובקית. Gorals (ההרריים) גאים מאוד בתרבות שלהם הניב. זה מוצגים כמה השפעות תרבותיות מן הרועים Vlach [עריכה] שהיגרו ולאכיה (דרום רומניה) ב 14-17 מאות שנים [עריכה]. השפה של האנשים במזרח coextensive סלאבית, Lemkos, אשר מדגים אחידות לקסיקלי ו דקדוקי משמעותי עם בניב Góralski ואוקראינית, לא תישא Vlach משמעותי או השפעות רומנית אחרים. רוב הפולנים העירוניים מתקשים להבין את הדיאלקט ברורים מאוד. [9]
    
השפה Kashubian, המדוברת במערב האזור Pomorze של גדנסק על שפת הים הבלטי, שפה קשורה קשר הדוק פולנית, יש נראה בניב כמה משקיפים. עם זאת, תערוכות הבדלים משמעותיים מספיק כדי להצדיק סיווג שלה כשפה נפרדת, למשל, אין זה מובן בקלות דוברי פולנית, אלא אם כן נכתב. ישנם כ 53,000 דוברים על פי מפקד האוכלוסין 2002.
    
השפה שלזיה, המדוברת באזור שלזיה ממערב קטוביץ, שפה הקשורים פולנית, יש נראה בניב כמה משקיפים. עם זאת, תערוכות הבדלים משמעותיים מספיק כדי להצדיק סיווג שלה כשפה נפרדת [עריכה]; למשל, אין זה מובן בקלות דוברי פולנית [עריכה]. ישנם כ 60,000 דוברים על פי מפקד האוכלוסין 2002.
    
ניב פוזננסקי, המדוברת פוזנן ובמידה מסוימת באזור כולו הסיפוח הפרוסי לשעבר (למעט שלזיה העילית), עם מנגינה מאפיין צליל גבוה והשפעה ניכרת של השפה הגרמנית. פולנית קורסים
    
ב (גרמנית לשעבר) באזורים הצפוניים והמערביים שם פולנים מן השטחים שסופחו לברית המועצות מחדש לאחר מלחמת העולם השנייה, את הדור המבוגר מדבר בניב של מאפיין הפולני של Borderlands מזרח הדומה אוקראינית או Rusyn, בעיקר "עוד "ההגייה של התנועות.
    
פולנים המתגוררים ליטא (במיוחד באזור וילנה), בלארוס (בעיקר מערב), וכן בצפון מזרח פולין תמשיך לדבר בניב Borderlands מזרח שנשמע "חלפה" (בפולנית כמתואר zaciąganie z רוסקה, "לדבר עם במבטא רוסי "), והוא להבחין בקלות.
    
חלקם תושבי העיר, בעיקר את אוכלוסיית האמידים פחות, היו ניבים הייחודי שלהם - למשל הניב ורשה, מדוברת עדיין על ידי כמה מתושבי פראגה על הגדה המזרחית של נהר הוויסלה. (פראגה נשאר רק חלק בוורשה, שם האוכלוסייה שרד במלחמת העולם השנייה ללא פגע יחסית.) עם זאת, אלה ניבים העיר הם נכחדו בעיקר בגלל התבוללות עם תקן פולנית.
    
פולנים רבים חיים בקהילות המהגרים (למשל בארה"ב), שמשפחותיהם עזבו את פולין אחרי מלחמת העולם השנייה, לשמור על מספר תכונות משניות של אוצר מילים בפולנית מדוברת כמו במחצית הראשונה של המאה ה -20 כי עכשיו נשמע ארכאי, לעומת זאת, למבקרים עכשווית מפולין. פולנית קורסים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה